​      

Giver du dig selv hovedpine?



Stort set alle har prøvet det, spændingshovedpinen der kommer snigende op af dagen, musklerne omkring skuldre og nakke gør ondt og tindingerne dunker.

Årsagen til hovedpine er lige så uendelig lang som den tid det føles at tage inden pillerne virker.

Dårlige arbejdsstillinger, for lidt bevægelse & motion, stress, rygning og for meget kaffe. Måske bider du tænder, bærer på små børn eller du har mange uhensigtsmæssige løft på arbejdet. Måske er din krop påvirket af flere ting på samme tid.


Vi ved godt, at du ikke kan lade være med at gå på arbejde eller passe børn og det kan være svært at få logistikken til at hænge sammen mellem hjem, arbejde og fritid.


Massage er en meget effektiv behandlingsmetode mod spændingshovedpine og nakkehovedpine og vi står gerne til rådighed med behandling og vejledning hos Klinik MiJo, hvor vi har har udvalgt et særligt team af dygtige massageterapeuter og fysioterapeuter.


Men vi er også af den overbevisning, at selvhjælp på lang sigt er den bedste investering og at du med små midler kan reducere din hovedpine til et minimum, hvor din dagligdag ikke er afhængig af medikamenter.

Selv 2 piller paracetamol om dagen kan faktisk give dig kronisk hovedpine i stedet for at fjerne den.


Hvis du mærker hovedpinen kommer snigende og du ikke lige har en behandlere i nærheden, har vi lavet en video som på få minutter viser dig hvordan du med nogle enkle pres på bestemte punkter, selv kan reducere din hovedpine.


Hvis det virker forvirrende, eller du er nysgerrig på flere gode råd så bestil endelig en tid til konsultation så instruerer vi dig gerne personligt.


Du kan se vores video her


spændingshovedpine Klinik MiJo



MiJo's gode råd til forebyggelse af hovedpine

Vi har lavet en liste over nogle ting, som du selv kan gøre eller være opmærksom på i din dagligdag

Find årsagen til din hovedpine. 


• Hvis man skriver en hovedpine-dagbog kan man gøre det mere overskueligt, at finde frem til de ting man gør – eller ikke gør – og dermed nemmere at lave tingen om.


• Hold korte pauser hvor du strækker dine muskler ud & fokuserer på dit åndedræt. Tag et par dybe vejrtrækninger ned i maven og sørg for at tilføje frisk ilt til kroppen. Eller endnu bedre… gå en tur, brug din cykel i stedet for bilen og få bevæget dig lidt. Lidt er meget bedre end ingenting.


• Få tjekket din syn


• Få tjekket dit blodtryk


• Spis mindre sukker og spis regelmæssigt for at holde din blodsukkerniveau balanceret


• Få prioriteret din nattesøvn. Den er alfa omega for at hele dit system skal fungere.



De Danske Fysioterapeuter

Vil du læse mere har De Danske Fysioterapeuter lavet en rigtig god vejledning til hvad man selv kan gøre for at løsne op for spændingshovedpine.


Du kan finde vejledningen her.




<a href="http://www.freepik.com/free-photo/woman-touching-her-forehead_961604.htm">Designed by Freepik</a>

Kontakt og info​

Klinik MiJo v/ Miriam Johansson

​Strandboulevarden 158,

2100 København Ø

Tlf.: 22 51 20 12

E-mail: kontaktmijo@gmail.com

Vi tager imod Dankort og kontanter / Please notice that we only accept dankort & cash.

Åbningstider​

​​Mandag - lørdag

kl. 10.00 - 19.00

Ved behov kan der laves særlige aftaler med klinikken også udenfor vores åbningstider.​

Find os

Afbudspolitik

Afbud meldes til Klinik MiJo pr. telefon eller bookingsystem senest 24 timer før, af hensyn til klinikkens planlægning.

​Ved udeblivelse faktureres man det fulde beløb af behandlingens pris. Har man klippekort, mister man et klip og ved gavekort annulleres dette.​