​      

Vinterhud



Vinteren er ikke hudens bedste ven

Ikke nok med at vinteren kan være ubehagelig kold, mørk og til tider virke uendelig lang, så har det også for mange af os konsekvenser, især når det kommer til huden.


Dagens dejlige varme morgenbad

Men du kan hjælpe din krop, til nemmere at komme gennem vintermånederne, ved for eksempel at gå i lune bade, frem for lange varme bade. Det varme vand har tendens til at udtørre huden, da det naturlige fedtlag bliver fjernet. Derudover finder man over alt kalk i vandet – i større eller mindre grad. Men kalken er også med til at udtørre og irritere huden.

Skru ned for temperaturen og tage kortere bade. Dermed forhindre du den negative effekt, af et ellers dejligt morgenbad.


Et Quick fix til efter et bruse eller karbad kunne være at smøre kroppen ind i en god olie. Det kunne fx være en kokosolie eller mandelolie. Dermed kan du tilføje fugt til huden, efter du har brugt sæbe og vand på kroppen – som har fjernet det naturligt beskyttende lag af både olie og fedt.
Fordelen ved at tilføje fugt til kroppen er at den bliver mere smidighed og man kan undgår sprækker – især på hænder og fødder. Men også bidrage med smidighed, så din hud synes både mere frisk og modstandsdygtig.


Børst din krop

Før du hopper i badet, kan du med fordel gøre brug af en tørbørstning. I dag findes der et større udvalg af børster og handsker, så vi kan anbefale at man undersøger markedet og sætter sig lidt ind i hvad tørbørstnig er.

I store træk kan du tage udgangspunkt i en ion børste eller en hamphandske, som ikke nødvendigvis ligger i samme prisleje. Ved en tørbørstning fjerner du de døde hudceller og massere samtidig hudens overflade, så du både får sat gang i processen med udrensning af affaldsstoffer men også mulighed for at mindste appelsinhudens synlighed, ved at tilføje bedre blodcirkulation. Din krop vil føles blødere og glattere og efter kort tid synes den også finere.

Hvis du vil kombinere fjernelsen af de dødehudceller og samtidig bidrage med fugt til din krop, kan vi anbefale dig at lave en bodyscrub. Du har sikkert flere af ingredienserne derhjemme og kan som udgangspunkt nøjes med at blande en køkkensalt med fx oliven eller kokosolie.
Du kan læse mere om hjemmespa og bodyscrubs på vores Nyhedsside, i artiklen ”Perfekte hjemmelavede gaver”.​


Vand hjælper indefra

Selv om man ikke nødvendigvis føler sig dehydreret i vinterkulden, kan kroppen alligevel godt komme til at mangle væske. Så på trods af at varmegraderne ikke når op på 30 grader og det er koldt og køligt udenfor, så er det vigtigt at holde væskebalancen i orden. Derfor anbefales det, at man på trods af kulden stadig drikker ca. 1,5 liter vand om dagen.

Kontakt og info​

Klinik MiJo v/ Miriam Johansson

​Nansensgade 37,

1366 København K

Tlf.: 22 51 20 12

E-mail: kontaktmijo@gmail.com

Vi tager imod Dankort og kontanter / Please notice that we only accept dankort & cash.

Åbningstider​

​​Mandag - lørdag

kl. 10.00 - 19.00

Ved behov kan der laves særlige aftaler med klinikken også udenfor vores åbningstider.​

Find os

Bil: Kør ad Nansensgade via Gyldensløvsgade. Parkering i gaderne omkring Nansensgade.

Tog & Metro: Stå af på Nørreport, gå ad Frederiksborggade og drej til venstre ad Nansensgade

(Kbh K).

Se kort her

Afbudspolitik

Afbud meldes til Klinik MiJo pr. telefon eller bookingsystem senest 24 timer før, af hensyn til klinikkens planlægning.

​Ved udeblivelse faktureres man det fulde beløb af behandlingens pris. Har man klippekort, mister man et klip og ved gavekort annulleres dette.​